Spillet findes i tre versioner
Spillet har tre forskellige casestories, hvilket er de hændelser, som I kan vælge at bruge. Til hver af dem hører et sæt af rollebeskrivelser, der beskriver nogle af de aktører, der kunne være relevante deltagere. Til hver casestory hører også et sæt af indspilskort, som er supplerende hændelser, der spilles ind undervejs i forløbet.
Casestory 1
I en offentlig myndighed går det samlede netværk pludselig i sort. Alt netværkstrafik mellem servere og alle brugerenheder ophører.
Hent casestory 1 om netværksnedbrud
Casestory 2
I en myndighed oplever en enkelt afdeling pludselig at deres computere bliver meget langsomme. Samtidig observerer driftsovervågningen at flere servere kører på 100% belastning. Angrebet lammer hurtigt alle servere på netværket.
Hent casestory 2 om virusangreb
Casestory 3
En myndighed bliver gennem pressens henvendelse opmærksom på, at følsomme persondata fra deres systemer er blevet kompromitteret og nu er tilgængelig flere steder på internettet.
Hent casestory 3 om kompromitterede data
Tilret til jeres organisationer
Alle kortene til spillet er lavet i PowerPoint med henblik på, at I kan gøre dem til jeres egne. Måske vil I gerne justere en casestory lidt, eller I har en tilsvarende casestory, som er mere relevant for jer. Så retter I blot kortene til, så de passer. Husk også at justere rollebeskrivelserne og indspilskortene hvis casestorien justeres.
Afprøv beredskabet med flere spil
Der er udviklet flere materialer, der kan afprøve, om alle i organisationen er bevidste om deres roller og ansvar i beredskabet. Skrivebordstestene stiller nogle af de spørgsmål, man bør overveje ved en hændelse.